喜乐是非,自己体会。

Ghost - Ingrid Michaelson

这首歌需要多听几次才知道好听的点在哪里。

发觉自己听歌有时候很偏门,这首《Ghost》听过的人肯定很少很少,就算喜欢Ingrid Michaelson的同学对这首应该也不怎么熟悉吧.

这首歌绝对不是一开始就会马上就喜欢上,习惯这个旋律之后这种越听越好听的感觉真好,最近几天一直在单曲循环,Ingrid Michaelson的唱腔总是在不知不觉间触动心底的柔软,Ghost——灵魂、幽灵。  “you know you make me a ghost”   02分35秒的那一句you make me a ghost听到心碎。   很久很久没有听歌听到这样可以瞬间戳中内心。

《Ghost》在我听过很多次之后,给我的感觉是一个被情伤透心的女生在自我疗伤的时候唱出的心情。  

“ i keep trying to walk but my feet don't find the solid ground”我一直想走,但是我的脚不能找到坚实的地面。

i keep trying to scream but my tongue has finally lost its sound我一直想尖叫,但我的舌头终于还是发不出声音。

do you remember when the walls fell

do you remember the sound that the door made when you closed it on me

do you know that i went down to the ground

landed on both my broken hearted knees

i didn't even cry

because pieces of me had already died

i'm a ghost

haunting these halls

climbing up walls that i never knew were there

and i'm lost

broken down the middle of my heart, heart

i'm broken down the middle of my heart, heart, heart


评论 ( 15 )
热度 ( 231 )

© A-水塔先生 、 | Powered by LOFTER