喜乐是非,自己体会。

Forest Fires - Axel Flovent

我听到你的声音,从冰川的那边传来,忽远忽近、恍恍惚惚。

分享的这首《Forest Fires》来自Axel Flovent,好多位冰岛的歌手我都好喜欢,清冽而干净,不激进也不咆哮,那种遗世而独立的歌者,无论快慢都在唱出自己或深刻或平淡的思绪。

常常收到喜欢我的朋友们发来的私信,我不算高产,偶尔分享一首自己很喜欢的歌给大家,被默默喜欢着的感觉真是棒棒哒。

Painting you a picture

为你描摹一幅画像

Picture full of light

一幅满溢柔光的画卷

Includes our halves in memory

藏有我们的回忆

Memories of bright

那些令人愉悦的回忆

I can't change your thoughts my dear

亲爱的 我改变不了你执拗的想法

I can't change your fear

我也无法把那些恐惧从你脑中驱除


But if you want a troubled need

但如果你需要一个倾吐的对象

To make it disappear

让一切不愉快都烟消云散

I'll be there in the summer

我会在那儿 停留一整个夏季时光

Cus your heart isn't safe

因为你仍不能感到心安

You won't go you are not a runner

你不会就此离去 因为你并非遇事就跑的逃兵

You won't run away

你不会就此离去

If you could throw your hardship at me

如果当初你把遭受的苦难都交给我去解决

It wouldn't be this mess

就不会是这般惨淡局面了

Maybe someday just someday you'll find where you burn

也许某一天 你会找到值得你付出一生的归属

Dreams you were incredibly loud tonight

今夜 做梦梦到你愈发频繁

You're creating forest fires

你生起一场林火

You can't even change your sight

你无法把你的视线转移开

Is stuck here like a virus

就如病毒般停留在那儿

I can't change your thoughts my dear

亲爱的 我改变不了你执拗的想法

I can't change your fear

我也无法把那些恐惧从你脑中驱除

But if you want a troubled need

但如果你需要一个倾吐的对象

To make it disappear

让一切不愉快都烟消云散

I'll be there in the summer

我会在那儿 停留一整个夏季时光

Cus your heart isn't safe

因为你仍不能感到心安

You won't go you are not a runner

你不会就此离去 因为你并非遇事就跑的逃兵

You won't run away

你不会就此离去

If you could throw your hardship at me

如果当初你把遭受的苦难都交给我去解决

It wouldn't be this mess

就不会是这般惨淡局面了

Maybe someday just someday you'll find where you burn

也许某一天 你会找到值得你付出一生的归属


评论 ( 2 )
热度 ( 104 )

© A-水塔先生 、 | Powered by LOFTER