喜乐是非,自己体会。

Stolen Dance - Ásgeir

晚安曲。

冰岛音乐诗人——Ásgeir的《Stolen Dance》翻唱的是Milky Chance的作品,完全不同于原唱的调调。

原唱Milky Chance是 德国另类流行、民谣、摇滚组合,风格受雷鬼乐与电子音乐影响,而Ásgeir风格和唱法都相当特别,声音的轻重急缓和之前的作品很相近,音符的停顿起伏很有个人特点,可以这样说:原唱更欢快,而Ásgeir的版本却更抒情。

I want you by my side

我想让你在我身边

So that I never feel alone again

这样我就不会再感觉孤单

They've always been so kind

他们本来那么友好

But now they've brought you away from here

但现在却从我身边带走你

I hope they didn't get your mind

我希望他们不理解你

Your heart is too strong anyway

你的心无论何时都那么坚强

We need to fetch back the time

我们需要拿回

They have stolen from us

他们偷走的我们的时间

And I want you

我需要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

And I want you

我只要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

Coldest winter for me

我的寒冷冬季

No sun is shining anymore

再也没有阳光照射

The only thing I feel is pain

我只能感觉到痛苦

Caused by absence of you

因为我身边没有你

Suspence is controlling my mind

焦不安控制着我的思想

I cannot find the way out of here

我找不到离开的出路

I want you by my side

我想让你在我身边

So that I never feel alone again

这样我就不会再感觉孤单

And I want you

我需要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

And I want you

我需要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

And I want you

我需要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

And I want you

我需要你

We can bring it on the floor

我们可以把烦恼扔在地上

You've never danced like this before

你以前从未像现在这样跳舞

But we don't talk about it

但我们不要谈论这些

Dancin' on

只要跳舞

Doin' the boogie all night long

一整夜都跟着节奏摇摆身体

Stoned in paradise

在天堂里飘飘欲仙

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何

Shouldn't talk about it

我们不要谈论任何


评论 ( 5 )
热度 ( 94 )

© A-水塔先生 、 | Powered by LOFTER