喜乐是非,自己体会。

Mad World - Gary Jules

Mad World 恒常的世界


Mad World 错乱的世界


Mad world 无聊的世界


Mad World 疯癫的世界

之前分享过小萝莉Jasmine Thompson的翻唱,这次来自Gary Jules。和Jasmine Thompson的相比,多了些成熟和生活的历练感。他的歌唱总是不急不躁,嗓音缓慢优雅,也许每一个唱出这首歌的感受都不相同,也正因为如此每次听到这首都有不同的心境和感受。

All around me are familiar faces 周围全是一成不变的面孔

Worn out places worn out faces 破落的周遭 疲惫的神情

Bright and early for their daily races 天一亮就早早开始他们日复一日的追逐

Going nowhere going nowhere (我)无处可去 无处安身

And their tears are filling up their glasses 他们的泪水正在盈满镜框

No expression no expression (却) 脸色木然 毫无表情

Hide my head I wanna drown my sorrow 埋下头 想要浸没在我的悲楚中

No tomorrow no tomorrow 不要明天 没有未来

And I find it kind of funny 有种荒诞的感觉

I find it kind of sad 感到难过

The dreams in which I'm dying 那些我濒死般的梦境

Are the best I've ever had 却成为仅有的美好

I find it hard to tell you 我发现很难向你倾诉

('cause) I find it hard to take 因它实在难已启齿

When people run in circles 当人们的日子就这么循环往复

It's a very very 这也就成了一个非常非常

Mad World 恒常的世界

Mad World 疯癫的世界

Children waiting for the day they feel good 孩子们期待着他们可感知的美好

"Happy Birthday Happy Birthday "(仿佛)"生日快乐,生日快乐"(在耳边响起)

Made I feel the way that every child should 而 我也懂得 (为了这样) 孩子们才

Sit and listen sit and listen 坐下听讲,端坐听从

Went to school 但 坐在校园里

and I was very nervous 我却局促不安

No one knew me no one knew me 没人能懂我 无人懂得

Hello teacher tell me what's my lesson 老师你好,告诉我我要学的是什么

Look right through me look right through me 目光扫过 视而不见

And I find it kind of funny 有种荒诞的感觉

I find it kind of sad 感到难过

The dreams in which I'm dying 那些我濒死般的梦境

Are the best I've ever had 却成为仅有的美好

I find it hard to tell you 我发现很难向你倾诉

('cause) I find it hard to take 因它实在难已启齿

When people run in circles 当人们的日子就这样循环往复

It's a very very 这也就成了一个非常非常

Mad World 恒常的世界

Mad World 错乱的世界

Mad world 无聊的世界

Mad World 疯癫的世界


评论 ( 3 )
热度 ( 124 )

© A-水塔先生 、 | Powered by LOFTER