喜乐是非,自己体会。

Riversong - A Fine Frenzy

晚安曲奉上~

就是像这样轻轻唱着的声音,平静得像深夜里的星空和河流。

去年的六月,和朋友们在澜沧江边夜钓,夜渐深之时,月光透彻而清晰,“小白条”也就是南方拟餐在夜里蜂拥在岸边嬉戏产卵,永远忘不掉在月光下闪烁着的白光......

回忆是一件多么神奇的事情,一首歌就会想起很多。

跟着A Fine Frenzy的歌声睡去吧,顺着她声音里的“河流”一直漂流到遥远的地方去......

I laid down by the river’s edge
我躺在河边

I laid down wondering where it led
想着河水会淌到哪里去

I laid down by the river’s edge
我躺在河边

And I woke up in a river bed
却在河床里醒来

There were flowers in my hair
头发里有花朵

River flowers floating everywhere
随着河水 花瓣漂浮在四旁

And all the fishes came and kissed my feet
鱼儿结群而至 亲吻我的脚趾

Dear old fishes, they said to me
亲爱的鱼儿 它们这样对我说

They said oh, we could love you
它们说 我们可以爱你

But we are not yet what you want
但是我们并不是你想要的

Because oh, anyone could love you
因为啊 任何人都可以爱你

You’ve got to find where you belong
却不能告诉你 你的归属

All my needles, they were gone so fast
与生俱来的刺 它们褪掉得如此迅速

Not a needle left on a branch
河水冲刷掉了它们

I grew weaker
我变得虚弱
And the river strong
而河水有了力量

I said, hey fishes
我说,鱼儿啊
But the fish were gone
但鱼群早已游走

Now the boulders
而那岩石
I know they heard me cry
我知道它们听见了我的哭泣

But they were stone-faced
但它们只是面无表情

And they stood aside
站在一旁

So I went on at the river’s pace
所以我循着河流的步伐

With my eyes closed, I thought I heard them say
闭上眼,我感觉到了它们的声音

They said oh, we could love you
它们说,我们可以给你爱

But we are not yet what you want
但是我们不是你想要的

Because oh, we would only crush you
因为啊 我们只能冲刷你 摧毁你

You’ve got to find where you belong
却不能告诉你 你真正的方向

How does it feel
那是一种什么样的感觉

To be so certain
如此肯定

Without question
毫不怀疑

Of your purpose
自己的去向

Your position
你现在

Of your place
在哪儿

Of your home?
家在哪儿

Of your place
你在哪儿

Of your home
家在哪儿

You cannot catch the river though
而你不能捉住河水

It makes you think you can
尽管河水给了你这样的错觉

It trickles through your fingers
窜来窜去 挑逗你的指尖
While you hold it in your hands
当你将双手浸于河水中

Just like I am
就像我一样

Just like I am
就像我一样

Just like I am
就像我一样

Just like I am
就像我一样


评论 ( 2 )
热度 ( 42 )
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© A-水塔先生 、 | Powered by LOFTER